pop-up-pic

Nöjdhetsrapporten 2019: så gör du förmåner till ett strategiskt verktyg i kampen om kompetensen

Årets upplaga av Nöjdhetsrapporten, baserad på Sveriges största förmånsundersökning, är äntligen här! Över 19 000 anställda i olika branscher och generationer har fått tycka till om förmåner, engagemang, kommunikation och mycket mer – självklart helt anonymt. Resultatet är en rapport fullspäckad med intressanta insikter, som till exempel att:

  • Yngre är mer benägna än äldre att byta jobb för att få bättre förmåner
  • Babyboomers är den generation som är mest engagerad på jobbet
  • Bank- & försäkringsanställda är nöjdast med sina förmåner
  • Generation Z är mest stressade av alla över balansen mellan arbete och privatliv

Dessutom får du veta vilka förmåner som beställs mest av anställda i Sverige idag, liksom tips och best practices från ledande arbetsgivare. Trevlig läsning!

Ladda ner rapporten gratis här!