Strategier & trender för förmåner 2020

Lyssna här

Strategier & trender för förmåner 2020

Hur lyckas man bäst med sin förmånsstrategi? Vilka personalförmåner trendar under coronapandemin? Och vad innebär det egentligen att erbjuda sina medarbetare ”ett Netflix för förmåner”?

Viktor

Förmåner och kompensation har blivit en hygienfaktor på dagens arbetsmarknad. Den arbetsgivare som vill attrahera och behålla eftertraktad kompetens framöver behöver därför tänka bortom ett grundläggande utbud. Det gäller framför allt att ha en plan.

Viktor Håkansson leder ett team med förmånsspecialister inom allt från friskvård till pension och försäkring. I det här webbinariet samtalar han med Christer Söderberg om hur pandemin har påverkat förmånsbranschen i stort, men också hur du som arbetsgivare kan få ut mesta möjliga ur din förmånsinvestering.

Se på webbinariet genom att fylla i formuläret till höger.
  • 1
    Ha en plan med förmånerna och koppla den till verksamhetens övriga mål
  • 2
    Ta reda på vad just dina medarbetare efterfrågar och behöver
  • 3
    Använd riktad kommunikation för att löpande informera om förmånerna
"Precis som Netflix erbjuder ett bibliotek anpassat efter din profil ska vi erbjuda en bred marknadsplats av förmåner med något för alla, oavsett vem du är eller var i landet du befinner dig."
Viktor Håkansson
Head of Benefits på Benify