I takt med att arbetsgivare börjat kalla tillbaka anställda till kontoret, har medvetenheten om vad det ”kostar” att jobba på plats ökat markant. ”Cost of work” handlar om just de kostnader – både i termer av pengar, tid och energi – som anställda bär för att utföra sitt arbete. Efter långa perioder av distansarbete har många fått uppleva hur det är att arbeta utan dessa kostnader. Resultatet? En osäkerhet kring vem som faktiskt ska bekosta dem.
Framöver kommer organisationer som vill attrahera och behålla talanger inte bara behöva hitta den perfekta hybridstrategin – utan också tackla cost of work. Detta kan ske genom att dela de olika kostnaderna för att återvända till kontoret mellan arbetsgivare och arbetstagare.
Under vårt webbinarium kommer vi djupdyka i fenomenet, samt ge dig tydliga tips på hur ni kan vässa er förmånsstratregi för att möta medarbetarnas ökade kostnader – och på så sätt få dem att stanna.
Det här går vi igenom:
- Djupgående analys av ”cost of work” och dess påverkan på din verksamhet
- Toppförmånerna ni bör fokusera på
Var? Online – registrera dig via formuläret till höger för att delta.
När? kl. 11.00 den 10 oktober
Varmt välkommen!
Medverkande:
Laurina Qvarnström
Laurina är Benefit Advisor & Developer på Benify, med erfarenhet av undersökningar, medarbetarupplevelse och employer branding. Laurina har även mångårig erfarenhet av att arbeta med både privat och offentlig sektor, såväl som chef som konsult.
Malin Börefelt
Malin är Product Lead för Benifys förmånsteam. Med över 10 års erfarenhet av förmånsutveckling, både inom privat och offentlig sektor, leder Malin och hennes kollegor arbetet med att säkerställa att Benify alltid erbjuder ett relevant och attraktivt förmånsutbud.