Information angående coronaviruset COVID-19

På den här sidan har vi samlat information om hur Benify agerar för att både ta vårt ansvar för att minska smittspridningen, och för att säkerställa fortsatt leverans av våra produkter och tjänster till våra kunder och användare.

Såhär hanterar Benify den rådande situationen

Benify som organisation

Benify tar den rådande situationen på stort allvar. Vi satte i ett tidigt skede ihop en arbetsgrupp, med vd och representanter från olika team, som har dagliga avstämningar kring utvecklingen och myndigheternas rekommendationer, och löpande informerar samtliga anställda.

Benify har gått ut med riktlinjer för alla anställda om hur vi alla kan hjälpas åt för att minimera smittspridningen, och uppmanar i dagsläget samtliga medarbetare att arbeta hemifrån. Vi har också en plan för hur våra olika team kan stötta upp varandra om flera anställda i ett team skulle bli sjuka samtidigt.

Benify som leverantör
Vill vi försäkra dig som kund till Benify om att vår plattform och vår support finns tillgängliga som vanligt för er och era anställda. Som leverantör av en molnbaserad tjänst har vi processer och rutiner på plats för att upprätthålla samma höga kvalitet även under rådande situation.

Vikten av effektiv medarbetarkommunikation
Vi vill också påminna om vikten av effektiv kommunikation till medarbetarna i tider då oro lätt kan spridas. Glöm därför inte bort att du som har administratörsrättigheter i portalen har möjlighet att själv nå ut med information via mejl, portalmeddelanden och pushnotis i Benify-appen till alla anställda, eller grupper av anställda, med hjälp av portalens kommunikationsverktyg. För att hjälpa dig att komma igång har vi tagit fram en kort video som visar hur verktyget fungerar.

 

Här nedanför hittar du svar på eventuella frågor som kan uppstå med tanke på det aktuella läget. Tveka heller inte att höra av dig till din kontaktperson om du har några andra frågor.

 

Påverkas funktionalitet och underhåll i Benifys plattform?
Nej, plattformen finns tillgänglig för er och era anställda precis som vanligt. Alla våra interna system finns tillgängliga för våra medarbetare på distans, så även om Benify tar beslut om att stänga ner våra kontor så kan samtliga medarbetare utföra sina arbetsuppgifter hemifrån. 

Påverkas tillgängligheten hos Benifys support?
Nej, vår support har precis samma öppettider och tillgänglighet som vanligt. Medarbetarna i våra support-team har möjlighet att arbeta hemifrån, med samma höga servicenivå som när de är på plats på våra kontor.

Hur påverkas leveransen av förmåner till våra anställda?
Riktlinjerna kring coronaviruset kan påverka vissa av våra leverantörers möjligheter att hålla öppet och erbjuda sina tjänster till era anställda. Benify informerar om detta på startsidan i portalen, där vi uppmanar våra användare att själva säkerställa aktuell status direkt med respektive leverantör innan de lägger en förmånsbeställning i portalen. Vi har också informerat våra leverantörer om att vi hänvisar våra användares eventuella frågor om tillgänglighet, liksom av- eller ombokningar, direkt till leverantören.

Hur hanterar ni på Benify situationen internt för era egna medarbetare?
Benify har en arbetsgrupp, med vd och representanter från olika team, som har dagliga avstämningar kring utvecklingen och löpande informerar samtliga anställda. Alla Benifys medarbetare har möjlighet och beredskap att arbeta hemifrån om vi skulle bedöma att vi behöver stänga ner våra kontor. Vi har också en plan för hur våra olika team kan stötta upp varandra om flera anställda i ett team skulle bli sjuka samtidigt.

Vill du komma igång med portalens kommunikationsverktyg?

Se vår korta video som visar hur du kan skapa och skicka meddelanden till dina medarbetare med hjälp av portalens kommunikationsverktyg.